با هدف «خواندن در طبیعت» / «گُلی به رنگ خورشيد» در پارک جمشیدیه خوانده شد

با هدف «خواندن در طبیعت»

«گُلی به رنگ خورشيد» در پارک جمشیدیه خوانده شد

به مناسبت هفته‌ی کتاب و کتابخوانی و با هدف «خواندن در طبیعت» گروهی از کودکان همراه با زینب رنجبر (تسهیل‌گر کتاب) و مجيد اسكندری، (پژوهش‌گر علوم گیاهی) در پارک جمشیدیه تهران پس از خوانش کتاب «گُلی به رنگ خورشيد» به جست‌وجو در طبیعت پرداختند.

مطالعه؛ کلید صبح دانایی

به گزارش گلپونه، کتاب «گُلی به رنگ خورشيد» که در انتشارات پرتقال به چاپ رسیده است، داستان روباه متفاوتی است که در پِی کشف گُل طلایی راهی کوه می‌شود و در مسیر با انواع و اقسام گیاهان آشنا می‌شود. او هدف مهم‌تری دارد که به‌خاطر آن تلاش می‌کند. روباه می‌خواهد به بزرگترین کشف زندگی خود برسد و مخاطبان کتاب در دل این اثر ادبی علاوه بر کشف هدف نهایی روباه، جست‌وجو در طبیعت را نیز می‌آموزند.

با این مقدمه است که برخی از کودکان تهرانی نیز در کارگاه «بگو، بخوان و بگرد» علاوه بر تجربه شنیدن یک داستان توانستند با راهنمایی دکتر مجید اسکندری با مفاهیمی مانند چگونگی رويش گياهان و اشاره به طبقه‌بندی آن‌ها و سازگاری با اقليم (كشف و پژوهش و تجربه) آشنا شوند.

بخش کوتاهی از این برنامه را ببینید:

گروه زنبورك بخش كودك «انجمن هوای پاك كندو تهران» با همراهی «ماندانا مهدي‌خواه» (تسهيلگر کودک) که پیش از این خود را برای یک ماجراجویی آماده کرده بودند، کاغذهایی در دست داشتند که قرار بود درختانی هم‌چون افرا، زبان گنجشک، عرعر، نارون، بید، اقاقیا، چنار، خرمالوی وحشی، داغداغان و….را نشانه‌گذاری کنند.

این کودکان به جستجوی درختان پرداختند تا بتوانند با درنظر گرفتن آن‌چه پیش‌تر آموخته‌اند به کشف طبیعت بپردازند. این جست‌وجو با جمع‌آوری برگ‌ها ادامه پیدا‌کرد. برگ‌هایی که در انتها تبدیل به کاردستی کلاژ(تکّه‌چسبانی) شدند.

 

 

به اشتراک بگذارید:

golpoonemag.ir/?p=3909

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *