سفر به عصر دایناسورها /معرفی مجموعه ‌انیمیشن زمین قبل از زمان

معرفی مجموعه ‌انیمیشن زمین قبل از زمان

سفر به عصر دایناسورها

نویسنده: یاسمن رضائیان

با شنیدن نام زمین شاید نخستین تصویری که در ذهن ما نقش می‌گیرد تصویری از انسان‌ها باشد. بعد از آن احتمالاً سراغ حیوانات و گیاهان می‌رویم و در افق دیدی وسیع‌تر به کوه و خاک و آب نیز می‌رسیم. امّا زمین از نخستین روزهای زندگی خود تا به امروز به مخلوق‌های بسیاری تعلق داشته است. ما از روزهایی حرف می‌زنیم که انسان هنوز روی زمین نیامده بود و شاید این کُره به حالت طبیعی و ذاتی خود بسیار نزدیک‌تر بود. دانستن درباره‌ی روزگار بسیار دور زمین به ما کمک می‌کند تا دیدمان وسیع‌تر شود و به این ترتیب، بیش‌تر قدر زمین را بدانیم.

به همین دلیل گلپونه در این مطلب سراغ معرفی انیمیشنی رفته که عصر دایناسورها را به تصویر کشیده است. تماشای انیمیشن‌هایی با موضوع‌های این‌چنینی به کودکان کمک می‌کند تا ذهنیت بهتر و درست‌تری از زمین داشته باشند و به ارزشمندی آن پی ببرند.

موضوع انیمیشن زمین قبل از زمان چیست؟

گردن‌دراز، بچّه‌دایناسوری است که همراه با دوستانش در دره‌ی بزرگ زندگی می‌کند. آن‌ها دایناسورهای گیاه‌خوارند و سال‌ها پیش، پس از جنگی که میان آن‌ها و دایناسورهای گوشت‌خوار اتفاق افتاد، به درّه آمدند. حالا دیواری میان آن‌ها کشیده شده است تا گوشت‌خوارها نتوانند به گیاه‌خوارها آسیب بزنند.

در قسمت نخست این مجموعه، همه‌چیز از روزی آغاز می‌شود که گردن‌دراز و دوستانش تصمیم می‌گیرند به آن سوی دیوار بروند. سارا؛ دوست گردن‌دراز می‌گوید آن‌ها باید کاری انجام بدهند که پدرها و مادرهایش باور کنند بزرگ شده‌اند و آن‌ها را جدی بگیرند. برای همین، سخت‌ترین و خطرناک‌ترین کار را انتخاب می‌کنند. آن‌ها به قلمروی دایناسورهای گوشت‌خوار پا می‌گذارند تا خودشان را به بزرگ‌ترها ثابت کنند.امّا ماجرا آن‌طور که بچّه‌ها فکر می‌کردند پیش نمی‌رود و اتفاق‌های پیش‌بینی‌نشده‌ای برایشان رخ می‌دهد.

انیمیشن زمین قبل از زمان چه چیزی به کودکان می‌آموزد؟

این انیمیشن به ماجراهایی می‌پردازد که برای بچّه‌دایناسورها در درّه‌ی بزرگ اتفاق می‌افتد و در خلال داستان از دایناسورها و زندگی آن‌ها اطلاعات جالبی به کودکان داده می‌شود. هم‌چنین به وضعیت زمین در آن سال‌ها می‌پردازد و کودکان را با پدیده‌هایی مانند آتشفشان، زندگی در دریاها و عصر یخ‌بندان آشنا می‌کند.

علاوه بر این، تماشای انیمیشنی که میلیون‌ها سال پیش را به تصویر می‌کشد می‌تواند کودکان را وارد دنیای خیال‌پردازی کند و تخیل آن‌ها را تقویت کند.

این انیمیشن مانند سایر انیمیشن‌های موفق، نکته‌های آموزنده‌ی بسیاری برای کودکان دارد. نکته‌ی قوّت این آموزش‌ها آن‌جاست که شخصیت‌های داستان، خود به اشتباه‌های خود پی می‌برند و برای جبران آن‌ها تلاش می‌کنند، بدون این‌که بزرگ‌ترها به آن‌ها تلنگری بزنند.

انیمیشن زمین قبل از زمان و محصول آمریکاست و ۱۳ قسمت دارد و هر قسمت تقریباً یک ساعت و ۱۰ دقیقه است.

انیمیشن زمین قبل از زمان را از پلتفرم فیلیمو تماشا کنید.

معرفی دیگر فیلم‌ها و انیمیشن‌های کودکان را این‌جا در گل‌پونه بخوانید

 

به اشتراک بگذارید:

golpoonemag.ir/?p=2946

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *