آهای، مواظب ما باشید!

کتاب‌های داستانی از زندگی حیوان‌های در معرض انقراض

آهای، مواظب ما باشید!

زندگی گونه‌های جانوری در معرض انقراض ایران در قالب ۱۱ داستان به قلم نویسندگان و تصویرگران کتاب کودک و نوجوان از سوی انتشارات کانون پرورش فکری منتشر و روانه‌ی بازار کتاب شد.

به گزارش گلپونه به نقل از روابط عمومی کانون پرورش فکری، با انتشار ۹ عنوان از مجموعه‌ی ۱۱جلدی «آهای، مواظب ما باشید!» برای گروه سنی بالای ۹ سال با دبیری زهره پریرخ، کودکان و نوجوانان با زندگی مهم‌ترین گونه‌های جانوری در معرض انقراض ایران آشنا می‌شوند و در همراهی با داستان‌های این مجموعه، می‌آموزند که چرا و چگونه این حیوان‌ها در این وضعیت قرار گرفته‌اند.

مطالعه؛ کلید صبح دانایی

گور ایرانی، گوزن زرد، لاک‌پشت، سمندر، زاغ بور و یوز ایرانی ازجمله حیوان‌های در خطر انقراض هستند که زندگی‌شان دستمایه‌ی داستان‌های این مجموعه شده است.

کودکان بعداز خواندن این داستان‌ها یاد می‌گیرند که چه‌طور به محیط‌زیست و جانورانی که در آن زندگی می‌کنند، کمک کنند.

زهره پریرخ، طاهره ایبد، مینو کریم‌زاده، محمدرضا مرزوقی، سرور کتبی، مصطفی رحماندوست، زنده‌یاد سوسن طاقدیس، محمدرضا شمس و فرهاد حسن‌زاده به ترتیب جلدهای یک تا ۹ این مجموعه را در قالب داستان به رشته‌ی تحریر درآورده‌اند.

مجید کاظمی طراحی گرافیک و علی خدایی نظارت هنری این مجموعه را عهده‌دار بوده‌اند و تصویرگری این کتاب‌ها نیز به ترتیب از سوی علی نورپور، مجدی صابری‌نژاد، فرشته جعفری‌فرمند، رضا مکتبی، بابک عامل‌قریب، پروین حیدرزاده، علی نورپور، ساناز زمانی و حدیث جزایری صورت گرفته است.

بر همین اساس، «بدو، بدو، بدو!»، «چه‌کسی نامه را به شیشه چسبانده بود؟»، «کی…؟ کو… و.؟»، «بزرگ‌گوش کوچک»، «گوزن زرد»، «باورکن، من لاک‌پشتم!»، «ترس… ترس … ترس»، «آخرین زاغ بور دشت بزرگ» و «به من بگو سمندر! » عنوان‌های نه جلد اول این مجموعه است.

این کتاب‌ها هریک با شمارگان ۲۵۰۰ نسخه و در ۳۲ صفحه چهاررنگ با قیمت هر جلد ۲۵هزار تومان راهی بازار نشر شده است.

کتاب‌های آهای، مواظب ما باشید! را این‌جا بخرید

به اشتراک بگذارید:

golpoonemag.ir/?p=3323

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *