اجرای برترین‌های جشنواره‌ی‌ قصّه‌گویی را رایگان ببینید

اجرای برترین‌های جشنواره‌ی‌ قصّه‌گویی را رایگان ببینید

فیلمِ اجرای قصّه‌گویان برگزیده دوره‌های مختلف جشنواره‌ی بین‌المللی‌ قصِه‌گویی به بهانه‌ی هفته‌ی ملّی کودک از ۱۶ تا ۲۲ مهرماه در سایت کانون پرورش فکری کودکان به رایگان در دسترس علاقه‌مندان قصّه‌گویی و نقّالی است.

به گزارش گلپونه به نقل از روابط عمومی کانون، در هفته‌ی ملّی کودک فیلم اجرای برترین‌های جشنواره‌ی قصّه‌گویی، در پرتال کانون به نشانی kanoonnews.ir  برای تماشای خانواده‌ها و کودکان قرار گرفته است.

این قصّه‌ها در چند بخش طبقه‌بندی و منتشر شده‌اند که شامل قصه‌گویان مّلی، پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها، دختران و پسران و بخش بین‌الملل است.

در بخش زنان و مردان (ملّی)، فیلم اجرای فرانک حیاتی با قصه «کلاغ خنزر پنزری» از کرمانشاه (برگزیده‌ی نخست در بیست‌ویکمین جشنواره‌ی بین‌المللی قصّه‌گویی) و حسین کاظمی با قصّه‌ی «شال و مشت حسن» از مازندران (برگزیده‌ی نخست در بیست‌ودومین جشنواره‌ی بین‌المللی قصّه‌گویی) نمایش داده می‌شود.

در بخش پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها نیز فیلم اجرای فاطمه موسوی با قصّه‌ی «سنگ صبور» از استان البرز (برگزیده‌ی نخست در بیست‌ویکمین جشنواره‌ی بین‌المللی قصّه‌گویی) و فاطمه سیدرضایی با قصّه‌ی «روباه مرغ ندیده» از قزوین (برگزیده نخست در بیست‌ودومین جشنواره‌ی بین‌المللی قصّه‌گویی) در این هفته در دسترس همگان است.

قصّه‌های برتر برگزیده نخست در بخش بین‌الملل نیز شامل فیلم اجرای نجمه احمدزاده‌مروست با قصّه‌ی «یک روز پرماجرای خاله» از یزد (از بیست‌ویکمین جشنواره‌ی بین‌المللی قصّه‌گویی) و ساره قصیر با قصّه‌ی «جوجه» از لبنان (از بیست‌ودومین جشنواره‌ی بین‌المللی قصّه‌گویی) است.

امّا بخش دختران و پسران (ملّی) نیز نگار موحدی‌رودی با قصّه‌ی «اشتر خجو» از خراسان رضوی که برترین قصّه‌گویی بیست‌ویکمین جشنواره‌ی بین‌المللی شده بود، به اجرای برنامه خواهد پرداخت.

هفته ملّی کودک، یادآوره‌ی شهید علی لندی از ۱۶ تا ۲۲ مهرما۰ ۱۴۰۰ در سراسر کشور به شکل مجازی و حضوری با شعار «حال خوش کودکی، رنگ خوش زندگی» برگزار می‌شود.

به اشتراک بگذارید:

golpoonemag.ir/?p=3540

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *