با هم سیب کاراملی شکلاتی بپزیم

با هم سیب کاراملی شکلاتی بپزیم

نوشته‌ی سپیده سلطانی       تصویرگر: الهه شریفی

عید نوروز بود. مامان پری و بچّه‌ها  داشتند سفره‌ی هفت سین را می‌چیدند. پویا و پونه پرسیدند: «چرا سیب را در سفره‌ی هفت سین می‌گذاریم؟» مامان‌پری جواب داد: «سیب، نشانه‌ی سلامتی است. با ویتامین‌هایی که دارد برای پوست و تمیزی دندان‌ها مفید است.»

بچّه‌ها گفتند: «پس از این به بعد ما بیش‌تر سیب می‌خوریم.» مامان‌پری گفت: «موافقید با سیب‌ها یک دسر خوش‌مزه درست کنیم؟» بچّه‌ها با خوش‌حالی گفتند: «بله. پیش به سوی یک دسر خوش‌مزه!»

مامان‌پری گفت: «اول دست‌ها  و سیب‌ها را بشویید. پویا چوب سیب‌ها را بگیرد و جای چوب آن‌ها، چوب بستنی را داخل سیب فرو کند. پونه هم با کمک من سُس کارامل را درست کند.»بعد مامان‌پری شیر را در قابلمه ریخت و روی گاز گذاشت تا گرم شود.  از پونه خواست تا شکر و کَره را اضافه کند و مخلوط آن‌ها را خوب هم بزند.

مامان پری ادامه داد: «سیب‌هایی که پویا آماده کرده را داخل سُس کارامل می‌چرخانیم و صبر می‌کنیم تا خنک شود. برای تزیین هم می‌توانیم ازخرده‌های شکلات و بادام استفاده کنیم.»پونه بادام‌ها را خرد کرد و پویا هم چند تا شکلات ریزریز کرد. بعد سیب‌های کاراملی را داخل خرده‌های شکلات و بادام چرخاندند.

مامان‌پری گفت: «آفرین! چقدر خوب تزیین کردید.»حالا سیب‌ها را داخل یخچال می‌گذاریم و بعد از  سرد شدن در سَر سفره‌ی هفت سین می‌گذاریم»

به اشتراک بگذارید:

golpoonemag.ir/?p=1181

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *