روزی برای گرده‌افشان‌های پُر کار

روزی برای گرده‌افشان‌های پُر کار

۲۰ مه برابر با ۱۰ اردیبهشت‌ماه روز جهانی زنبور است. این روز به‌دلیل تولّد آنتون جانشا انتخاب شده است. او که نقّاش و زنبوردار اهل کشور اسلونی بود، روش‌های علمی و نوین زنبورداری را در قرن هجدهم را پایه‌گذاری کرد. هدف از انتخاب این روز شناخت نقش زنبورها و سایر گرده‌افشان‌ها در زندگی بشر است.

به گزارش گلپونه، گرده‌افشان‌ها ضامن بقای تنوع گیاهی و حافظان زنجیره‌ی غذایی انسان هستند. جهان بدون گرده‌افشانی جهانی بدون تنوع غذایی است و بدون گرده‌افشانی زغال‌اخته، قهوه، شکلات، خیار و خیلی چیزهای دیگر را نخواهیم داشت.

عسل ماده‌ای مغذی و غذایی سالم برای انسان به‌ویژه کودکان است که از گرده‌ی گیاهان تهیه می‌شود و ما انسان‌ها به این غذا و زنبورها وابسته‌ هستیم. به گفته محیط‌زیست سازمان ملل متحد(UNEP)، در حدود یکی از هر ۳ قاشق غذایی به‌طور مستقیم یا غیرمستقیم وابسته به زنبورها و گرده‌افشانی حشره‌های دیگر مثل پروانه‌ها آن‌ها است.

 

انیمیشن‌هایی با موضوع زنبور با کودکان تماشا کنید

 

انیمیشن زنبورها

این انیمیشن در مورد زندگی زنبورها در شهر نیویورک آمریکا است و مربوط به شخصیت اصلی داستان یعنی زنبوری به نام «بری بنسون» است که به تازگی درسش تمام شده است امّا متاسفانه به شغل تهیه‌ی عسل علاقه‌ای ندارد. در لابه‌لای داستان توسط یک گل‌فروش از مرگ نجات می‌یابد امّا…

انیمیشن زنبورها به کارگردانی سیمون جی. اسمیت در سال ۲۰۰۷ ساخته شده است. این فیلم محصول کشور آمریکا و در ژانر انیمیشن و کمدی است. در این فیلم جری ساینفلد، رنی زلوگر، بری لوینسون، کریس راک، پاتریک واربرتون به هنرمندی پرداخته‌اند.

انیمیشن مایا را اینجا در فیلیمو تماشا کنید

 

نیک و نیکو

مایا زنبوری است که با قانون‌های سفت و سختی که مشاور ملکه قرار داده بزرگ شده ولی حالا می‌خواهد ماجراجویی‌هایی را آغاز کرد و می‌خواهد از درگیری با زنبورهای قرمز جلوگیری کند … انیمیشن نیک و نیکو در سال ۲۰۱۴ ساخته شده است. این فیلم محصول کشور استرالیا و در ژانر انیمیشن و ماجراجویی است.

انیمیشن مایا را اینجا در فیلیمو تماشا کنید

معرفی دیگر فیلم‌ها و انیمیشن‌های کودکان را این‌جا در گل‌پونه بخوانید

به اشتراک بگذارید:

golpoonemag.ir/?p=3035

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *