نمایشگاه عروسکی «کِچه جان» را از دست ندهید

نمایشگاه عروسکی «کِچه جان» را از دست ندهید

نمایشگاه «کار کِچه» شامل بیش ‌از ۱۳۰ عروسک از شخصیت‌های انیمیشن کانون، هم‌زمان با دوازدهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران برگزار می‌شود.

به گزارش گلپونه به نقل از روابط‌عمومی کانون، شخصیت‌های انیمیشن‌های ایرانی ساخت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در قالب بیش ‌از ۱۳۰ عروسک کِچه (الیاف پشمی) که از سوی چیستا تاجور و رادین ابراهیم‌پور ساخته شده است، در روزهای برگزاری دوازدهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی در قالب نمایشگاهی به نام «کار کِچه» در معرض تماشا قرار می‌گیرند.

در این مجموعه شخصیت‌های برخی انیمیشن‌ها از جمله «یکی کم است»، «بهادر»، «توکا در قفس»، «مجموعه‌ی عروسی عروسی» ، «شب ترسناک لومو»، «قصّه‌ی‌ پنیرک»، «ماهی رنگین‌کمان»، «زال و سیمرغ»، «من آنم که» و «رخ» به شکل عروسک ساخته شده‌اند.

در این نمایشگاه بخش‌هایی از انیمیشن‌ها و هم‌چنین پوستر و عکس‌ آن‌ها روی یک مانیتور برای بازدیدکنندگان پخش می‌شود.

گفتنی است نمایشگاه «کار کِچه» از روز ۹ خردادماه ۱۴۰۱ آغاز به کارمی‌کند و تا روز۱۲ خردادماه در نگارخانه‌ی مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون در خیابان حجاب  شهر تهران برپا خواهد بود.

هم‌چنین چیستا تاجور و پسر او در طول برپایی نمایشگاه، کارگاه‌های آموزشی اجرا می‌کنند و نمونه‌هایی از عروسک‌های کِچه را در حضور بازدیدکنندگان می‌سازند.

تیزر جشنواره‌ی پویانمایی تهران ا ببینید

امروزه در دنیا شخصیت‌های انیمیشن به شکل‌های مختلف مانند ساخت اسباب‌بازی و عروسک، استفاده در دکور اتاق‌ها و یا عکس روی کیف کودکان، کتاب و نوشت‌افزار معرفی می‌شوند و با جمع‌آوری این مجموعه، می‌توان امید داشت که کارگردانان و انیماتورهای داخلی به این سمت حرکت کنند تا شخصیت‌های دوبُعدی انیمیشن خود را در قالب‌های مختلف با مواد و عناصر و ایده‌های مختلف برای مخاطبان عرضه کنند.

دوازدهمین جشنواره‌ی بین‌المللی پویانمایی تهران به دبیری محمدرضا کریمی‌صارمی ۸ تا ۱۲ خردادماه ۱۴۰۱ در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واقع در خیابان حجاب شهر تهران برگزار می‌شود.

به اشتراک بگذارید:

golpoonemag.ir/?p=5088

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *