کودکان ژاپنی تماشاگران رقابت‌های ورزشکاران پارالمپیک

کودکان ژاپنی تماشاگران رقابت‌های ورزشکاران پارالمپیک

شانزدهمین دوره‌ی بازی‌های پارالمپیک توکیو از روز از دوم شهریور ماه۱۴۰۰ آغاز شد و قرار است ۱۳۰ هزار دانش‌آموز ژاپنی در قالب تماشاچی در سالن‌های ورزشی حضور یابند. در حالی‌که بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ بدون تماشاگر برگزار شد.

به گزارش گلپونه به نقل از ایرنا، با برگزاری بازی‌های پارالمپیک توکیو ۲۰۲۰ و برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای افزایش آگاهی نسبت به جنبش پارالمپیک و افراد توان‌یاب (معلول) در کشور میزبان بازی‌ها، کمیته‌ی برگزاری بازی‌ها در تلاش است تا کودکان و دانش‌آموزان ژاپنی بتوانند با رعایت تمام شیوه‌نامه‌های بهداشتی، بازی‌ها را نزدیک تماشا کنند.

یکی از مسوولان کمیته برگزاری توکیو ۲۰۲۰ در این‌باره توضیح داد: «حضور کودکان و دانش‌آموزان در ورزشگاه‌ها و دیدن بازی‌های ورزشی از نزدیک به آن‌ها کمک می‌کند درک درستی از تنوع و گستردگی ورزش‌ها به دست بیاورند و با پدیده‌های جهانی و هم‌چنین بحث  تندرستی و ورزش از همان سال‌های آغاز زندگی آشنا شوند.»

گفتنی است این رویداد ورزشی جهانی، چهاردهم شهریورماه به کار خود پایان می‌دهد و کاروان ورزشی ایران با ۶۲ ورزشکار (۷ زن و ۵۵ مرد) در شانزدهمین دوره‌ی بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو حضور دارد.

قصّه‌ی راستی‌راستی؟ را درباره‌ی ورزش کودکان این‌جا برای کودکان بخوانید

به اشتراک بگذارید:

golpoonemag.ir/?p=3384

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *