چه‌طور برای آغاز سال تحصیلی خرید بهتری داشته باشیم؟

راهنمای خرید لوازم تحریر

چه‌طور برای آغاز سال تحصیلی خرید بهتری داشته باشیم؟

با آغاز سال تحصیلی و شروع درس و مدرسه یکی از دغدغه‌های والدین خرید لوازم‌تحریر است. این دغدغه اگرچه از سال‌ها پیش وجود داشته است با این‌حال در یک دهه‌ی اخیر با افزایش کمی و کیفی و ایجاد تنوع در محصولات، انتخاب برای بزرگ‌ترها و دانش‌آموزان سخت شده است. این‌روزها ما هم‌چنان درگیر بیماری کرونا و کلاس‌های مجازی هستیم و با این‌که خرید نوشت‌افزار کاهش پیدا کرده است امّا راهنمای گلپونه می‌تواند در هر شرایطی به شما در انتخاب بهتر کمک کند.

راهنمای خرید لوازم تحریر

نیاز نیست قبل از آغاز سال تحصیلی خرید کاملی داشته باشید

ما نمی‌دانیم دانش‌آموزمان به دفتر چند برگ نیاز دارد یا قرار است امسال از چند خودکار یا مداد استفاده کند پس خوب است پیش از آغاز سال تحصیلی خرید انبوهی نداشته باشیم و خریدمان را در چند دفتر ساده و وسایل روزمره دانش‌آموزی خلاصه کنیم. اجازه بدهیم معلّم و مدرسه مایحتاج  را اعلام کند. بعد از این اعلام است که شما و فرزندتان خرید مناسب‌تر و کاربردی‌تری خواهید داشت.

راهنمای خرید لوازم تحریر

نشریه گل‌پونه با موضوع گل‌آموزها در مَهدکودک را این‌جا خرید کنید

ایرانی بخریم یا خارجی؟

این‌روزها تولیدکنندگان ایرانی محصول‌هایی با کیفیت و با قیمتی مناسب‌تر را تولید می‌کنند. با این حال ممکن است ظاهر برخی کالاهای خارجی وسوسه‌برانگیز باشد. فراموش نکنیم که برخی محصول‌ها به نام تولید خارجی عرضه می‌شوند. پس بهتر است به جای توجّه به برند به کیفیت محصول توجه کنیم.

امّا چه‌طور بدانیم یک محصول ایرانی از استانداردهای کافی برخوردار است؟ انجمنی به نام «انجمن کارفرمایی تولیدکنندگان نوشت‌افزار کشور» وجود دارد. تولیدکنندگان عضو این انجمن تولیدکنندگان رسمی و قابل اعتماد هستند.

محصول باکیفیت را جایگزین محصول زیبا کنید:

همه‌ی ما این‌روزها درگیر مشکل‌های اقتصادی هستیم از طرفی هم کودکان ما تنوع‌طلب هستند و داشته‌های خود را با دیگران مقایسه می‌کنند. در این دوراهی تنها راه‌حل این است که محصول با کیفیت را جایگزین محصولی با ظاهر زیبا و لزوما دل‌خواه کنیم. با این روش همه ساله مجبور به خرید کیف، کوله‌پشتی، جامدادی و… نخواهیم بود.

در ابتدا این انتخاب سخت است، امّا خرید درست لوازم‌تحریر می‌تواند یک راه‌کار آموزشی برای فرزند شما هم باشد. به فرزندتان توضیح دهید که او امکان انتخاب محصول را دارد با این‌حال او مسوول حفظ و نگهداری آن است. تفاوت‌های کیفی را به خوبی برای او توضیح بدهید و از او بخواهید مسوولیت انتخاب محصول صرفا زیبا را بپذیرد و بداند که در صورت خراب شدن آن وسایل جایگزینی نخواهد داشت.

راهنمای خرید لوازم تحریر

فانتزی یا کاربردی؟

امروزه روز وسایل متنوع و فانتزی زیادی تولید می‌شود. امّا آیا اندازه و کاربرد این تولیدها هم‌سو با نیاز یک کودک است یا خیر؟ لزوما یک محصول زیبا و گران با کیفیت است؟ بگذارید مثالی بزنیم: آیا پاک‌کن‌های فانتزی می‌توانند غلط‌های دایمی و پُرتکرار کودک شما را پاک کنند؟ آیا کیف زیبا و با کیفیتی که خریداری کرده‌اید برای کودکان قابل حمل است یا برای نمونه با توجّه به نیاز فرزندتان چند جیب و زیپ‌های مناسب دارد؟ اگر هنگام خرید یک محصول شما و فرزندتان این پرسش‌ها را از خود بپرسید و توان‌مندی‌ها و نیازها را بدانید خرید شما بعدها باعث دردسر یا تحمیل هزینه اضافی نمی‌شود.

به تصاویر و جمله‌های روی محصولات دقت کنید

در چندسال اخیر درباره‌ی کاربرد فرهنگی نوشت‌افزار صحبت می‌شود و تلاش می‌شود تا تصاویر ایرانی برروی محصول‌ها چاپ شوند. ایرانی یا خارجی بودن این تصاویر و جمله‌ها مهم نیست با این‌حال باید بدانیم که تاثیر آن‌ها مهم است. برای نمونه ممکن است تصویری از یک انیمیشن (ایرانی یا خارجی) روی دفتر مشق منتشر شده باشد و آن انیمیشن مروّج خشونت یا تبعیض جنسیتی باشد. گاهی هم ما و فرزندمان معانی جمله‌های دیگر زبان‌ها را نمی‌دانیم و بدون اطلاع این تولیدها را خریداری می‌کنیم. اگر این جمله‌ها مناسب نباشند شاید فرزند شما از سوی دیگران برچسب‌هایی را دریافت کند. پس به‌صرف زیبا بودن یک تصویر یا عدم توجّه به معنی جمله‌های درج شده نباید سواد بصری و هویت فرهنگی فرزندمان(و دیگر افراد) به خطر بیفتد.

به اشتراک بگذارید:

golpoonemag.ir/?p=3468

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *