به مناسبت هفته‌ی کتاب / ۲۰۰ کودک در رشت میزبان نشر طوطی شدند

به مناسبت هفته‌ی کتاب و کتابخوانی و روز کتابدار

۲۰۰ کودک در رشت میزبان نشر طوطی شدند

در هفته‌ی کتاب و کتابخوانی ۲۰۰ کودک در شهر رشت با حضور در فضای باز باغ کودک «تی‌تی» میزبان انتشارات طوطی شدند.

گروه ادبیات خلاق رشت با همکاری باغ کودک «تی‌تی» برای نخستین بار میزبان نشر طوطی بود‌.

به گزارش گلپونه، گروه ادبیات خلاق رشت که برگزارکننده این رویداد فرهنگی بود در روزهای هفته کتاب علاوه بر برگزاری برنامه‌های بلندخوانی کتاب، کتاب‌های نشر طوطی را به مخاطبان معرفی کردند.

براین اساس در روز نخست کتاب «هیولای رنگ‌ها» که کتابی در زمینه‌ی شناخت انواع احساسات است، توسط دل‌آرام جباری، تسهیل‌گر و مروّج کتاب کودک، بلندخوانی شد.

کتاب «هیولای رنگ‌ها» را از اینجا تهیه کنید

 در روز دوّم این نمایشگاه، کتاب «من مترسکم ولی می‌ترسم» توسط یکتا نظرپور برای پسران دبستان علم‌آفرین رشت بلندخوانی و به‌عنوان فعالیت پس از بلندخوانی، با ابزار طبیعی که از باغ جمع‌آوری شده بود، کودکان به همراهی والدین برای خود مترسکی دوست‌داشتنی ساختند.

کتاب «من مترسکم ولی می‌ترسم» را از اینجا تهیه کنید

در ادامه کتاب «یک چیز سیاه» توسط دل‌آرام جباری برای کودکان آموزشگاه هنرهای تجسمی گنبدکبود رشت و پیش‌دبستانی نیکی‌، بلندخوانی شد.

کتاب «یک چیز سیاه» را از اینجا تهیه کنید

مطالعه؛ کلید صبح دانایی

عصر همان روز نیز برنامه‌ای توسط آنیسا نصر و آرمانا حسین‌زاده درباره‌ی پناهندگان و مهاجران به اجرا در آمد.

در این برنامه ابتدا کتاب «تو یک جهانگردی» با مضمون پناهدگی توسط این دو کودک بلندخوانی شد، سپس درباره‌ی تفاوت پناهندگان و مهاجران براساس کتاب «کودکان در دنیای ما: پناهندگان و مهاجران» توضیحاتی داده شد. هم‌چنین رمان «پسر ته کلاس» با ترجمه‌ی محبوبه نجف‌خانی با موضوع مهاجرت به کودکان معرفی گردید.

کتاب «تو یک جهانگردی» را از اینجا تهیه کنید کتاب «پسر ته کلاس» را از اینجا تهیه کنید کتاب «کودکان در دنیای ما: پناهندگان و مهاجران» را از اینجا تهیه کنید

 در همین‌روز تازه‌ترین کتاب نشر طوطی با عنوان «جهان مال من است» نوشته‌ی تهمینه حدادی توسط دل‌آرام جباری بلندخوانی شد و با همراهی کودکان به نقد و بررسی پرداخته شد.

کتاب «جهان مال من است» را از اینجا تهیه کنید

 

 در سومین و آخرین روز از نمایشگاه، با وجود هوای بارانی و سرد گیلان، کتاب «کلاغ سیاه به سفر می‌رود»، توسط دل‌آرام جباری دور آتش برای بازدیدکنندگان پیش‌دبستانی آمین بلندخوانی گردید.

کتاب «کلاغ سیاه به سفر می‌رود» را از اینجا خریداری کنید

 و عصر همان روز تازه‌ترین کتاب نشر طوطی با عنوان «هیولای‌رنگ‌ها به مدرسه می‌رود» توسط مروارید مؤید عابدی روانشناس و مدیریت خانه‌ی مهارت و خلاقیت المر رشت، برای کودکان بلندخوانی و گفت‌و‌گویی در زمینه موضوع کتاب انجام شد.

کتاب «هیولای‌رنگ‌ها به مدرسه می‌رود» را از اینجا تهیه کنید

در این باره بخوانید: صدای «ایران من» به گوش کودکان رشت رسید

به اشتراک بگذارید:

golpoonemag.ir/?p=3924

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *