افتتاح نخستین مدرسه‌ی استثنایی اتیسم در اصفهان

افتتاح نخستین مدرسه‌ی استثنایی اتیسم در اصفهان

افتتاح نخستین مدرسه‌ی استثنایی اتیسم در اصفهان

نخستین مدرسه‌ی استثنایی اتیسم در اصفهان به همّت بنیاد نیکوکاری دستان مهربان و هم‌زمان با سفر وزیر آموزش و پرورش به اصفهان افتتاح شد.

به گزارش گلپونه، این پروژه آموزشی که در بهمن‌ماه سال ۱۳۹۵ کلنگ‌زنی شد با زیربنای ۲ هزار و ۵۲ متر مربع، مساحت ۱۸۰۰ متر مربع در ناحیه‌ی ۳ آموزش و پرورش اصفهان احداث شده است و ظرفیت پذیرش ۹۰ کودک مبتلا به اختلال اتیسم را دارد.

نخستین مدرسه‌ی استثنایی اتیسم اصفهان که روز پنج‌شنبه، ۲۵ فروردین۱۴۰۱ توسط یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش افتتاح شد شامل ۱۵ کلاس،۵ کارگاه ۱۰ اتاق اداری-درمانی، سالن اجتماعات، سالن ورزشی، آزمایش‌گاه و کتاب‌خانه است.

وزیر آموزش و پرورش در آیین افتتاح این مرکز تخصصی اتیسم با قدردانی از معلّمان مدارس با نیاز‌های ویژه گفت: «کار تعلیم و تربیت هنر است و کار هنری سخت است، امّا کار برای کودکان با نیازهای ویژه خیلی سخت‌تر است و قدردان این معلّمان هستیم.»

در این مراسم با حضور وزیر آموزش‌وپرورش، مجید رخشانی‌مهر، رییس سازمان نوسازی مدارس و محمدرضا ابراهیمی، مدیرکل آموزش‌وپرورش اصفهان از خیران مدرسه‌ساز این استان تقدیر شد.

در ادامه دکتر زهرا یوسفی، مدیرعامل بنیاد نیکوکاری دستان مهربان با اشاره به تاسیس این بنیاد از ۱۵ سال پیش گفت:«تلاش می‌کنیم استعدادهای کودکان را بارور کنیم و در هر نقطه کشور که نیاز باشد مدرسه می‌سازیم. در حال حاضر قول ساخت ۲۰ مدرسه در سیستان‌وبلوچستان را داده‌ایم که تعدادی در حال اجرا است.»

دکتر«زهرا یوسفی» مدیرعامل بنیاد نیکوکاری دستان مهربان و دکتر «شهرام فرجی» رییس هیات مدیره بنیاد نیکوکاری دستان مهربان، دکتر «محمد صافی» نایب رییس مجمع خیّران مدرسه‌ساز استان اصفهان، از جمله تقدیرشدگان این مراسم بودند.

برای بهرمندی از امکانات نخستین مدرسه‌ی استثنایی اتیسم در اصفهان می‌توانید به نشانی سه‌راه سیمین، شهرک ولی‌عصر(عج)، جنب بیمارستان میلاد مراجعه نمایید.

صفحه‌ی ویژه‌ی اتیسم گل‌پونه

به اشتراک بگذارید:

golpoonemag.ir/?p=4890

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *