آشنایی با راهنمای خرید دوچرخه‌ی کودک

آشنایی با راهنمای خرید دوچرخه‌ی کودک

خواندن مطلب راهنمای خرید دوچرخه‌ی کودک در گلپونه به ما کمک می‌کند که در هنگام تهیه‌ی دوچرخه برای کودکان به نکاتی توجه کنند.

دوچرخه از وسایل حرکتی است که تمامی کودکان اعم از دختر و پسر از بازی با آن لذت می‌برند. این وسیله‌ی محبوب کودکان می‌تواند برای ساعاتی آن‌ها را از یک‌جا بی‌حرکت نشستن و بازی با وسایل دیجیتال مانند تبلت و گوشی و یا دیدن مداوم تلویزیون دور نگه دارد.

در این میان خانواده‌ها وظیفه دارند که بهترین دوچرخه‌ را با کیفیت مناسب که براساس معیارهای خاص و استاندارد است برای کودکان خود تهیه کنند.

دوچرخه یک وسیله‌ی نقلیه است که انواع مختلفی دارد و می‌توان از انواع تعادلی، سه چرخه، شهری و کوهستانی آن استفاده کرد.

خانواده‌ها در هنگام خرید انواع مختلف این وسیله باید به سن و سال، قد، اندازه‌ی دوچرخه، اندازه‌ی فاق (فاصله‌ی بین پاهای کودک) و قطر چرخ‌های دوچرخه توجه کنند.

در چه سنّی برای کودک دوچرخه تهیه کنیم؟

توجه داشته باشید بهترین زمان تهیه‌ی دوچرخه برای کودکان سن ۵ سالگی است، اما بسته به جثه‌ی کودک می‌توانید در ۴ تا ۶ سالگی نیز این کار را انجام دهید.

یک دوچرخه‌ی خوب باید به گونه‌ای باشد که کودک بتواند به‌خوبی فرمان آن‌را در دست بگیرد و بچرخاند، پاهایش را روی پدال‌ها بگذارد و حرکت دهد.

زین چگونه باشد؟

زین یک دوچرخه استاندارد باید مکانی راحت برای نشستن باشد و کودکان برای راندن آن نیازی به خم کردن کمر خود نداشته باشند. توجه داشته باشید زین دوچرخه کودک نباید سفت و آزاردهنده باشد.

اندازه‌ی دوچرخه باید متناسب کودک باشد

اندازه‌های معمول دوچرخه‌های کودکان عبارت است از: ۱۲، ۱۴، ۱۶، ۲۰ و ۲۴. توجه داشته باشید که اندازه‌های گفته شده در صفحه‌های اینترنتی به‌صورت حدودی هستند، چرا که اندازه‌ی کارخانه‌های سازنده‌ی دوچرخه با هم تفاوت دارند.

به وزن دوچرخه دقت کنید

در ادامه‌ی مطلب راهنمای خرید دوچرخه‌ی کودک باید بگوییم که در هنگام خرید این وسیله باید به وزن آن دقت کرد که سبک باشد تا کودکان بتوانند به‌خوبی آن را حرکت دهند. و زمین نخورد و در نهایت بتواند به‌راحتی تعادل خود را حفظ کند.

دوچرخه‌ای که بدنه و یا قسمتی از قطعه‌های آن از جنس آلومینیوم باشد و جنس همه‌ی قطعه‌های آن آهنی نباشد، دارای وزن سبکی است.

لاستیک‌های دوچرخه چگونه است؟

قابل ذکر است دوچرخه‌هایی که لاستیک‌های آن‌ها بادی است، به خوبی در مکان‌های مختلف حرکت می‌کنند، در صورتی که لاستیک‌های فومی و پلاستیکی این امکان را ندارند و خیلی زود سوراخ می‌شوند.

ترمزها را خوب بررسی کنید

یکی از مهمترین نکات ایمنی که باید در انتخاب دوچرخه برای کودک در نظر داشته باشید، بررسی ترمز آن است. ترمز برخی از دوچرخه‌ها در قسمت چرخ‌ها و ترمز برخی در قسمت فرمان قرار دارد. ترمزهای دستی به راحتی گرفته می‌شوند و سرعت عمل کودکان در هنگام توقف بیش‌تر می‌شود.

به اشتراک بگذارید:

golpoonemag.ir/?p=6488

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *