استایل و لباس مناسب عروسی چیست؟

فرض کنید به یک مراسم عروسی دعوت شده‌اید؛ به احتمال زیاد در این حالت، یکی از بزرگ‌ترین دغدغه‌های شما انتخاب استایل و لباس مناسب عروسی برای شرکت در این مراسم است. اگرچه در چنین شرایطی خانم‌ها حق انتخاب بیشتری نسبت به آقایان دارند و می‌توانند استایل خود را از بین کالکشن‌های مختلفی انتخاب کنند، اما این به آن معنا نیست که آقایان نمی‌توانند به اندازۀ خانم‌ها شیک باشند و استایل مجلسی مناسبی برای خود انتخاب کنند.

انتخاب استایل و لباس مناسب عروسی زمانی حساسیت بیشتری پیدا می‌کند که قرار باشد در مراسم عروسی یکی از اقوام درجه یک یا دوستان صمیمی شرکت کنیم. در این حالت لازم است تا از مدتی قبل یه فکر انتخاب لباس مناسب باشیم تا در آن روز خاص، ظاهری برازنده و چشم‌نواز داشته باشیم.

استایل و لباس عروسی شامل کفش، لباس، اکسسوری و آرایش مو و صورت می‌شود که تمام این موارد باید به دقت انتخاب شود تا در نهایت، ترکیب آن‌ها با یکدیگر جلوه‌ای زیبا به ظاهر شما ببخشد.

در این یادداشت با ما همراه باشید تا شما را با بهترین نکات و ترفندها برای انتخاب استایل و لباس مناسب عروسی و انواع مراسم‌های رسمی مشابه آن آشنا کنیم.

بایدها و نبایدهای انتخاب استایل و لباس مناسب عروسی

اگرچه در نگاه اول انتخاب استایل مهمان عروسی بسیار دشوار و گیج‌کننده به نظر می‌رسد، اما رعایت چند نکتۀ ساده به شما کمک می‌کند تا در شب عروسی در بهترین حالت خود به باشید و بسیار مقبول به نظر برسید. با در نظر گرفتن این نکات می‌توانید لباسی راحت، زیبا و خاص انتخاب کنید.

نباید شما را با عروس و داماد اشتباه بگیرند

بدترین لباس و استایل عروسی برای مهمانان، استایلی است که شما را به عروس و داماد شبیه کند و باعث شود آن دو نفر از مرکز توجه خارج شوند. فراموش نکنید آن شب، شب خاص یک زوج است و دیدن شما در حالتی که دیگران فکر می‌کنند عروس یا داماد هستید بدترین اتفاقی است که در آن شب ممکن است برایشان بیفتد.

در انتخاب‌هایتان توجه کنید همه چیز در عین شیک و زیبا بودن، آنقدر لوکس و فانتزی نباشد که باعث شود توجه مهمانان از عروس و داماد به سمت شما تغییر جهت پیدا کند؛ بنابراین چنانچه قصد دارید لباس شیری، نباتی یا سفید بپوشید، لباستان از حد معمول بیشتر جلوه دارد یا حتی در صورتی که اکسسوری‌هایتان بیش از میانگین اکسسوری‌هایی که در آن مجلس استفاده می‌شود خیره‌کننده‌تر است، بهتر است پوشیدن آن را به زمان دیگری موکول کنید.

باید به رنگ پوست و شکل بدنتان دقت کنید

رنگ پوست و شکل ظاهری بدن مهم‌ترین فاکتورهایی هستند که در انتخاب لباس و استایل باید به آن توجه کرد. مثلا اگر خانمی با اندام مثلثی هستید، یعنی پایین‌تنه‌تان نسبت به بالاتنه درشت‌تر است بهتر است از لباس‌هایی پرچین و پیلی‌دار استفاده کنید و اگر آقایی با شکم بزرگ هستید بهتر است به‌جای ساس‌بند، کراوات پهن ببندید.

علاوه بر آن در انتخاب رنگ لباس عروسی لازم است رنگ و توناژ پوستتان را مدنظر قرار دهید و لباسی بپوشید که بهترین هماهنگی را با پوست بدنتان داشته باشد. مثلاً اگر آقایی با رنگ پوست سبزه هستید، بهترین رنگ پیراهن مردانه برای شما رنگ‌های گرم مانند قهوه‌ای، آجری، برنزه، زرد، سبز، نارنجی، خاکستری و … است.

اما به عنوان یک توصیۀ کلی، بهتر است برای شرکت در مراسم عروسی از رنگ‌های شاد و تند استفاده کنید و حتی‌الامکان به سمت رنگ‌های سیاه و سفید یا نود نروید.

باید استایل و لباستان با تم عروسی هماهنگ باشد

اگرچه در همه جای دنیا برای شرکت در مراسم عروسی کد لباس و استایل تقریباً استانداردی وجود دارد، اما واقعیت این است که مراسم‌های عروسی بسته به فرهنگ، وضعیت اقتصادی، موقعیت اجتماعی و ترجیحات افراد برگزار می‌شوند و این اصول پوشش در تمام آن‌ها قابل اجرا و مناسب نیست.

فرض کنید به مراسم عروسی یک خانوادۀ روستایی دعوت شده‌اید و این مراسم به شکل سنتی خود برگزار شده است. در این حالت در صورتی‌که با تاکسیدو به عنوان یک لباس مردانه خفن یا پیراهن ماکسی مجلسی پر زرق و برقی به آنجا بروید، احتمالاً خجالت‌زده و معذب خواهید شد؛ بنابراین یکی از مهم‌ترین موارد در انتخاب لباس و استایل عروسی به عنوان مهمان، توجه به تم آن مراسم و تلاش برای هماهنگی هرچه بیشتر با آن است.

در انتخاب کفش مناسب عروسی به چه مواردی توجه کنیم؟

به‌عنوان یک استاندارد بین اکثر افراد، پوشیدن کفش رسمی چرمی برای آقایان و کفش یا صندل پاشنه‌بلند برای خانم‌ها به عنوان مهمان در مراسم عروسی انتخاب بسیار مناسبی است. رنگ کفش را متناسب با رنگ لباستان انتخاب کنید و مطمئن شوید پوشیدن آن کفش برای تمام طول شب باعث ناراحتی پاهایتان نشود.

آرایش و مدل موی مناسب عروسی

انتخاب این موارد بیشتر از همه چیز به میزان صمیمیت و نسبتتان با عروس یا داماد بستگی دارد. معمولاً افرادی که به این دو نفر نزدیک‌تر هستند ترجیح می‌دهند استایل مو و صورتشان را به بهترین آرایشگر یا پیرایشگر بسپارند تا در بهترین حالت خود دیده شوند. در عوض افرادی که دورتر هستند، کمتر به خودشان می‌رسند و به جای رفتن به آرایشگاه تصمیم می‌گیرند خودشان آرایش و اصلاح و استایل سر و صورت و موهایشان را انجام دهند.

در عروسی از چه اکسسوری‌هایی استفاده کنیم؟

با توجه به این‌که مراسم عروسی در شب برگزار می‌شود، در استفاده از اکسسوری محدودیتی وجود ندارد و می‌توانید از هر چیزی که دوست داشته باشید استفاده کنید و در آن شب بدرخشید.

اگر خانم هستید، باید اکسسوری را با توجه به مدل مو، لباس و کفش‌تان انتخاب کنید؛ برای مثال اگر مدل موی شما بسته است بهتر است از گوشواره‌های بزرگ و درخشان استفاده کنید و اگر لباستان یقۀ بسته‌ای دارد به جای گلوبند یا طوق، مدال با زنجیر بلند بیندازید و اگر آقا هستید استفاده از ساعت مچی یا جیبی، انگشتر، دکمه سردست، زنجیر کراوات و دستمال جیبی را فراموش نکنید و حتماً عطر بزنید.

سخن پایانی

از انتخاب استایل مناسب عروسی که بگذریم، خرید لباس، کفش و اکسسوری برای این مراسم نیز کار دشوار و زمان‌بری است. به همین جهت بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند به جای خرید حضوری از فروشگاه‌های اینترنتی خرید کنند. بانی مد banimodeیکی از بهترین فروشگاه‌های اینترنتی است که می‌توانید علاوه بر خرید لباس مناسب عروسی، انواع لباس و کفش و … را از آن تهیه کنید.

رپورتاژ آگهی

به اشتراک بگذارید:

golpoonemag.ir/?p=7588

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *