اشیای کاغذی را چگونه ضدعفونی کنیم؟

اشیای کاغذی را چگونه ضدعفونی کنیم؟

محققان موسسه‌ی ملی تحقیقات سلامت و دانشکده‌ی بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران می‌گویند: قرنطینه کردن کتاب‌ها و سایر اشیای مشابه (نگه داشتن کتاب‌ها در گوشه‌ای دور از دسترس در خانه) به مدت ۷۲ ساعت، ایمن‌ترین و موثرترین روش ضدعفونی آن‌ها است.

به گزارش گلپونه، محققان این موسسه‌، راهکارهایی در خصوص ضدعفونی کتاب‌ها و کاغذهای آلوده به ویروس کرونا ارایه دادند. به گفته‌ی این پژوهش‌گران و بر اساس شواهد بررسی شده، نخستین و بهترین روش ضدعفونی کردن اشیای کاغذی، قرنطینه کردن آن‌ها است.

مطالعه‌ای که در خصوص ماندگاری ویروس کرونا بر سطح اجسام مختلف انجام شد، نشان داد که این ویروس به مدت ۲۴ ساعت روی سطوح مقوایی و به مدت ۷۲ ساعت روی سطوح پلاستیکی فعال می‌ماند.

زمان قرنطینه مناسب برای محصولات کاغذی یا مقوایی ساده حداقل ۲۴ ساعت و برای کتاب‌های پوشیده از پلی‌استر یا سایر پلاستیک‌ها و هم‌چنین مواد پلاستیکی مانند سی‌دی و دی‌وی‌دی، ۷۲ ساعت است.

زمان ماندگاری ویروس کرونا روی اسکناس چهار روز است. با توجه به طولانی‌تر بودن زمان ماندگاری ویروس روی اسکناس، بهتر است از روش‌های دریافت و پرداخت غیرنقدی استفاده کرده و یا در صورت لزوم، روش‌های ضدعفونی با دستمال آغشته به الکل را جایگزین کنید.

 

راهکارهای استفاده‌ی ایمن از محصولات کاغذی:

یکی از روش‌های ضدعفونی کتاب‌ها و دفترهای کودکان، تمیز کردن آن‌ها است؛ در این خصوص، بهتر است از یک پارچه‌ی میکروفیبر استفاده شود. استفاده از دستمال مرطوب ضدعفونی‌کننده روی سطح این اشیا نیز می‌تواند اثربخش باشد. با این روش‌ها، اشیای کاغذی آسیب نمی‌بینند.

تا از بین رفتن ویروس کرونا، از بردن کودکان به کتابخانه‌های عمومی و امانت گرفتن کتاب از آن‌جا اجتناب کنید و کتاب‌های کودکان خود را با دیگران به اشتراک نگذارید.

اگر مجبور شدید برای بررسی و مطالعه‌ی کتاب‌ها، به کتابخانه بروید رعایت فاصله‌ی فیزیکی و اجتماعی را رعایت کنید.

دست‌های کودکان را پس از-هر بار استفاده از کتاب، دفتر، اشیای کاغذی و یا نقّاشی کردن، کاملا با آب و صابون بشویید یا از ضدعفونی‌کننده‌ی دست استفاده کنید.

اگر بسته‌ی پستی را در منزل دریافت می‌کنید، محتوای داخل بسته را از پاکت یا جعبه‌ی پستی خارج کنید و پاکت کاغذی را به داخل منزل راه ندهید.

به اشتراک بگذارید:

golpoonemag.ir/?p=1701

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *