مراقبت از گل آنتوریوم

آنتوریوم نسبت به بسیاری از گیاهان گرمسیری، حتی شتر، سازگارتر است. می تواند بدون وقفه در تمام طول سال شکوفا شود، به شرطی که کمی آفتاب بگیرد. حتمی شما میتوانید خرید عمده گل و گیاه داشته باشید.

آنتوریوم در چه محیطی رشد می کند؟

یک پنجره رو به شرق، آفتاب صبحگاهی که از لاله پنجره عبور می کند و یک محیط مرطوب و مطبوع از الزامات محیطی مورد علاقه آنتوریوم هستند. در روزهای سردتر از ۱۵ درجه یا گرمتر از ۲۵ درجه، شما باید گیاه خود را از بادکش های داخل خانه محافظت کنید.

آنتوریوم چه دمایی را دوست دارد؟

رشد آنتوریم در حداقل ۲۰ درجه در شب و حداکثر ۲۸ درجه در روز سریعتر خواهد بود. در هوای سردتر، با کاهش دما، رشد آنها کند می شود. در زمستان، در خانه هایی که گرمای ضعیفی دارند، به شرطی که نور خورشید را دریافت کند و دما برای مدت طولانی به زیر ۱۰ درجه نرسد، به رشد خود ادامه می دهد، البته به کندی. دمای زیر صفر باعث از بین رفتن گیاه می شود. در دمای بالای ۳۲ درجه، برگها و گلها ممکن است خراب شوند. برای جلوگیری از این امر، ضروری است که با افزایش دما، رطوبت افزایش یابد.

چگونه می توانیم رطوبت آنتوریوم را حفظ کنیم؟

بسیاری از سنگریزه های بزرگ روی یک سینی بزرگ قرار می گیرند. آب را به اندازه ای پر می کنند که از سنگریزه ها بیشتر نباشد و گلدان را روی آن قرار می دهند. ته دیگ نباید به آب برخورد کند. نیمی از سنگریزه ها در آب به عنوان یک وسیله اتوماتیک برای تبخیر با توجه به دما عمل می کند. برگ های آنتوریوم را باید هر از گاهی (در دمای بالای ۲۵ درجه و هر روز بعد از ظهر) با آب غبارپاشی کرد.

اگر می‌خواهید آنتوریوم را حرفه‌ای‌تر و سریع‌تر رشد دهید، اطمینان حاصل کنید که رطوبت هوای مکانی که در آن قرار دارد حداقل ۸۵ درصد در تمام طول روز باشد و نسیمی را در اتاق با فن ایجاد کنید.

آیا آنتوریوم به آفتاب نیاز دارد؟

آنتوریوم بدون نور خورشید نمی تواند شکوفا شود. آنتوریوم ها باید حدود ۴ ساعت در روز در معرض نور خورشید قرار بگیرند، اما از آنجایی که آفتاب مستقیم به آنها آسیب می رساند، خورشید باید از پرده پنجره عبور کند و به گیاه برسد. آفتاب فیلتر شده به گل ها آسیب نمی رساند. یک گل می تواند چندین هفته (تا دو ماه) بدون پژمردگی دوام بیاورد. اگر آنتوریوم شما به اندازه کافی آفتاب دریافت کند و خاک به خوبی مغذی باشد، در این شرایط رشد آن تسریع می‌شود، گل‌های آن بزرگ می‌شوند و هرگز بدون گل نمی‌مانند. در بازه زمانی بین پایان آبان تا پایان بهمن، خورشید باید همیشه مستقیم باشد.

خوب است که آنتوریوم را هر چند سال یکبار استراحت دهید. می توانید آن را بین اواسط نوامبر و اواسط ژانویه در یک اتاق روشن که ۸ تا ۱۰ درجه خنک است و دور از نور خورشید است استراحت دهید. در این مدت زمانی آبیاری باید انجام شود که خاک سه پنجم خشک شود. آنتوریوم به خاکی هوادار و غنی شده با مواد مغذی آلی طبیعی نیاز دارد. خاک خوب باغ مخلوط با هوموس، پوسیدگی برگ، تکه های پوسیده پوست درخت و شاخه ها، سنگ پا و کمی کود دامی پوسیده بهترین مخلوط خاک برای آنتوریوم خواهد بود.

(نمونه مخلوط خاک: ۲ قسمت خاک باغچه خوب + ۲ قسمت سنگ پا + ۱ قسمت کود دامی + ۱ قسمت پوسیدگی برگ + ۱ قسمت خاک شاه بلوط)

سنگ پا و خاک شاه بلوط را می توان در نهالستان ها یافت. سنگ پا برای ایجاد محیطی مطبوع برای ریشه ها ضروری است. پرلیت نمی تواند جایگزین آن شود. اگر قصد خرید خاک آماده مرغوب را دارید، بهتر است یک چهارم سنگ پا به آن اضافه کنید.

مراقبت از خاک آنتوریوم چگونه باید باشد؟

تعویض گلدان ضروری نیست مگر اینکه ریشه آنتوریوم رشد کند، اما باید هر ۳ سال یک بار در فروردین ماه یکبار خاک را تعویض کنید. اگر در خاکی غنی از مواد آلی رشد کند، آنتوریوم در دو سال اول به هیچ ماده غذایی اضافی نیاز ندارد. در سال سوم، از اردیبهشت تا مهرماه، می توانید ماهی یک بار غذای ارکیده بدهید. تجدید خاک در آوریل سال بعد ضروری است.

جدا از این، دادن مواد مغذی از برگ ها خوب است. آنتوریوم ها در محیط طبیعی خود مواد مغذی و مواد معدنی مختلفی را از طریق برگ های خود دریافت کرده و در برگ های خود ذخیره می کنند. به همین دلیل تغذیه برگی یک مکمل مفید است. همچنین برگ هایی را که دوست ندارید قطع نکنید. اگر هم زرد شدند نباید بریده شوند مگر اینکه پوسیده شوند و باید منتظر بمانید تا خود به خود بیفتند.

شما باید غذای ارکیده را با دوز کمی کاهش دهید. اما کافی است ذرات را روی برگها و ساقه ها با اسپری یکباره بدون خیس شدن برگها قرار دهید. اگر آنتوریوم شما به سرعت رشد نمی کند، این کار را یک بار در هفته انجام دهید، نه بیشتر. می توانید هم زمان از خاک و هم از برگ مواد مغذی بدهید، ضرری ندارد.

اگر گلها نشاط خود را از دست دادند و تمایل به تشکیل دانه داشتند، بلافاصل ه آنها را از انتهای ساقه جدا کنید، در غیر این صورت باعث کندی رشد گیاه می شود. ساقه را نبرید، بگذارید خودش خشک شود.

آنتوریوم چگونه باید آبیاری شود؟

باید با آب بدون آهک (pH خنثی) در دمای اتاق آبیاری کنید. اگر با لمس دست متوجه شدید رطوبت خاک از بین رفته است، دوباره آن را آبیاری کنید. به این ترتیب باید میزان دفعات آبیاری خود را تنظیم کنید. در طول دوره های استراحت خنک، زمانی که خاک نیمه خشک است آبیاری کنید. مانند هر گیاه دیگری، خاک نباید آبی که از گلدان به بیرون نشت می کند را در آنتوریوم بازجذب کند. اگر تعادل آبیاری خیلی کم باشد، آسیب جدی به برگ ها و ریشه ها وارد می شود. اگر زیاده روی کنید، ممکن است سلامتی در برگ ها از دست رفته، زردی و پوسیدگی ریشه ها رخ دهد. باز اگر اطلاعات بیشتری خواستید از گل انتوریوم میتوانید ویدیو یوتیوب را ببینید.

چگونه آنتوریوم را تکثیر کنیم؟

اگر از ریشه زاد و ولد کند از ۲۴ خرداد تا پایان تابستان با جداسازی تکثیر می شوند. اگر فرزندی وجود ندارد و تنه آنتوریوم شما کمی بلندتر شده است، آن را نزدیک ته آن ببرید و در گلدان جداگانه بکارید. این کار را باید در تابستان که گرما می رسد انجام دهید. ۱۵ ژوئن به بعد زمان مناسبی است. در مدت کوتاهی ریشه می دهد و حداکثر ظرف یک ماه و نیم شروع به رشد می کند. ریشه ای که می برید حداقل یک جوانه می دهد و سریعتر رشد می کند. محیط تکثیر باید در طول دوره ریشه زایی بیشتر باشد.

همچنین می توانید از مقاله مراقبت دقیق ما در مورد رشد آنتوریوم در رنگ های زیبا و زنده بهره مند شوید.

رپورتاژ آگهی

به اشتراک بگذارید:

golpoonemag.ir/?p=7480

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *