معرفی كتاب به مناسبت هفته‌ی كتاب / کتابی با داستان جادویی

معرفی هفت كتاب به مناسبت هفته‌ی كتاب و كتاب‌خوانی

کتابی با داستان جادویی

انتخاب كتاب مناسب، يكي از دغدغه‌های خانواده‌های كتاب‌خوان است و هر پدر و مادری كه فرزند كتاب‌خوان دارد همواره در حال جست‌وجوي فهرست كتاب‌های خوب است. معرفی كتاب خوب، يكی از دغدغه‌های گلپونه نيز هست. به‌همين دليل و به مناسبت هفته‌ی كتاب و كتاب‌خواني، سراغ ۷ كتاب موفقی رفته‌ايم كه انتشارات پرتقال آن‌ها را منتشر كرده و در فهرست كتاب‌های خوب لاك‌پشت پرنده نيز قرار گرفته‌اند.

کتاب شماره ۱: بزن روي درخت جادويی

نويسنده و تصويرگر: كرستی ميتسون / مترجم: شيدا رنجبر /  ۴۰ صفحه / قیمت ۴۹۰۰۰ تومان / سال انتشار: ۱۴۰۰ 

اين كتاب واقعاً جادويی است، نه برای اين‌كه يك درخت جادویي دارد چون داستانی منحصربه‌فرد و جادويی دارد. همه‌چيز با يك درخت خشك قهوه‌ای شروع می‌شود. بعد، از كودك خواسته می‌شود كتاب را ورق بزند تا جادو را ببيند. امّا چه اتّفاقي می‌افتد؟ درخت كم‌كم برگ‌های سبز می‌دهد، شكوفه می‌دهد، به بار می‌نشيند و می‌شود ميوه‌هايش را چيد. بعد نوبت به پاييز و زمستان می‌رسد. برگ‌ها زرد می‌شوند و سپس ميیريزند. حالا از كودك خواسته می‌شود كتاب را هم‌چنان ورق بزند امّا منتظر بماند. در انتهای كتاب، جادو دوباره نمايان می‌شود. بهار می‌رسد و درخت برگ‌های سبز تازه می‌دهد.

اين كتاب به شكلی جذاب كودك را با فصل‌ها و تغيير آن‌ها آشنا می‌كند و نشان می‌دهد يك درخت در هر فصل چه وضعيتی دارد. هم‌چنين اين نكته‌ی مهم را يادآوری می‌كند كه برای از راه رسيدن اتّفاق‌های خوب بايد منتظر و اميدوار ماند.

کتاب بزن روي درخت جادويی را از اینجا تهیه کنید

مطالعه؛ کلید صبح دانایی

نویسنده: یاسمن رضاییان

به اشتراک بگذارید:

golpoonemag.ir/?p=3937

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *