کتاب «آخرین زاغ‌بور دشت بزرگ» منتشر شد

کتاب «آخرین زاغ‌بور دشت بزرگ» منتشر شد

کتاب «آخرین زاغ‌بور دشت بزرگ» داستانی است به قلم محمدرضا شمس و تصویرگری ساناز زمانی که روایت‌گر داستان زاغی است که جفت خود را از دست داده است.

به گزارش گلپونه به نقل از روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ، این کتاب جلد هشتم از مجموعه‌ی ۱۱‌ جلدی به نام «آهای، مواظب ما باشید!» است و داستان گروهی از جانوران ساکن در جنگلی است که زندگی بسیار پرخطری را تجربه می‌کنند و سعی دارند شرایطی را مهیا کنند تا زندگی بی‌خطری داشته باشند.

این مجموعه به کمک داستان‌ها و تصویرهایش، کودکان را با این گروه از جانوران آشنا می‌کند و به آن‌ها یاد می‌دهد که چرا زندگی این جانوران در معرض خطر است.

کودکان با خواندن این داستان‌ها می‌آموزند که چه‌طور به محیط‌زیست و جانورانی که در آن زندگی می‌کنند، کمک کنند.

مطالعه؛ کلید صبح دانایی

کتاب «آخرین زاغ بور دشت بزرگ» برای کودکان بالای ۹ سال (نونهال) نوشته شده و داستان پرنده‌ی‌ کوچکی است که در سرمای زمستان جفتش را از دست می‌دهد و آخرین زاغ‌بور دشت می‌شود، همه‌ی‌ پرنده‌ها برای او غمگین‌ هستند و نگرانند که اگر زاغ‌بور برود درختان و دشت بدون او چه می‌کنند امّا ناگهان بهار می‌آید و همه چیز تغییر می‌کند.

با خواندن کتاب «آخرین زاغ‌بور دشت بزرگ» کودک هم به طبیعت نزدیک می‌شود و هم اطلاعاتی در مورد این پرنده که نام آن، زاغ‌بور ایرانی است، به دست می‌آورد.

این کتاب در ۲۸ صفحه با قیمت ۲۵هزار تومان و در شمارگان ۲هزار و ۵۰۰ نسخه از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منتشر شده است.

در مجموعه‌ی «آهای، مواظب ما باشید!»، زندگی گونه‌های جانوری در معرض انقراض ایران در قالب ۱۱ داستان به قلم نویسندگان و تصویرگران کتاب کودک و نوجوان از سوی انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منتشر شده است.

کتاب‌های آهای، مواظب ما باشید! را این‌جا بخرید

به اشتراک بگذارید:

golpoonemag.ir/?p=4955

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *